1. Nästan alla företag har ett friskvårdsbidrag och ganska många företag höjer bidraget trots tuffare tider.
2. Företagen vill inte administrera varken beställningar eller sortiment av vanlig friskvård som gym mm.
3. Hälsa är trendigt. Företagen vill upplevas sportiga och man lägger istället sitt fokus mer på motionslopp och andra aktiviteter.
4. Företagen börjar så smått försöka få ett helhetsperspektiv över hälsoområdet och integrera friskvård och hälsa.
5. Arbetsgivare vill i ännu större utsträckning ha överblick över hela sitt erbjudande.
6. Det blir viktigare med ett attraktivt erbjudande för att attrahera de bästa talangerna.
7. Fler ser möjligheten att motivera sin personal med möjlighet till löneväxling så som hushållsnära tjänster, bil, gruppförsäkring och pension.
8. Arbetsgivare och arbetstagare börjar ifrågasätta dolda avgifter, provisioner och kick-backs. Fler vill se ökad transparens.
9. Större ansvar för individen att själv förvalta pensionskapitalet, tidigare låg ansvaret på arbetsgivare och stat. Detta är en global trend och sker över lång tid.
10. Svenska finansinspektionen samt motsvarigheter runt om i världen ser hur förmedlares och försäkringsbolags intressen ofta går före kundens vid val av försäkringslösningar, förvaltning och flytt av försäkring.
För mer information om trenderna eller Flexpays tjänster, vänligen kontakta
Markus Kullendorff, vd Flexpay
Tel: 070-433 06 96
Mail: markus.kullendorff@flexpay.se
Benify hjälper företag att administrera, utveckla och synliggöra sina samlade förmåner och kompensationserbjudanden. Företaget har bland annat 18 av Sveriges 30 största företag som kunder och totalt använder hundratusentals anställda Benifys system varje månad. Benify grundades 2004 och har idag över 300 anställda i nio Europeiska länder.