2019-03-25 08:47Pressmeddelande

Benify lanserar omvänt mentorskapsprogram om Generation Z

generation-z

Generation Z, det vill säga personer födda 1995 eller senare, är den nyaste kullen på väg ut i arbetslivet. Vad innebär det här för dagens arbetsgivare? För att hjälpa HR-chefer att ta reda på det lanserar Benify nu ett omvänt mentorskapsprogram. Programmet pågår under ett års tid, och de som antas får en egen ung mentor som berättar om sina drömmar och förväntningar på jobb och karriär.

Curlade individualister med näsan i mobilen eller präktiga hälsofantaster som tvingats växa upp fort – hur är egentligen Generation Z? Och vad efterfrågar de av sina framtida arbetsgivare?

– Generation Z har vuxit upp under ganska annorlunda förutsättningar jämfört med dem som leder HR-avdelningarna hos våra största arbetsgivare idag. Jag är säker på att en HR-chef kan lära sig jättemycket av en ung mentor, samtidigt som mentorn får en chans att knyta viktiga kontakter för sin egen framtida karriär, säger Ylva Eriksson, PR-ansvarig på Benify.

Benify är ett snabbväxande HR-techbolag som hjälper ledande arbetsgivare världen över att hantera sina personalförmåner och stärka sitt employer brand. Med mer än 1 500 kunder och över en miljon användare har Benifys prisbelönta, molnbaserade lösning revolutionerat hur moderna arbetsgivare engagerar sina medarbetare. Grundat 2004 med huvudkontor i Stockholm har Benify idag mer än 400 medarbetare fördelade på tio internationella kontor. Läs mer på benify.se

Ylva Eriksson
Director of Marketing & Communication