2013-04-24 11:34Pressmeddelande

E.ON har valt LifePlan som pensionsrådgivare åt alla sina anställda

Stockholm, 24 april 2013 – E.ON och LifePlan har ingått ett samarbete där E.ONs 3 500 medarbetare i Sverige kommer få placerings- och pensionsrådgivning via LifePlans webbverktyg. I samband med att E.ON väljer att lämna sin nuvarande pensionsplan upphandlad av försäkringsförmedlare och istället själva handla upp rådgivning, administration samt försäkringsbolag separat har LifePlan valts ut som rådgivare åt alla anställda.

- Vi är mycket nöjda över att ytterligare ett storföretag väljer LifePlan som rådgivare för alla sina medarbetare i Sverige. Det visar på styrkan i vår vetenskapligt grundade och verkligt oberoende rådgivning. E.ON är en riktigt bra arbetsgivare som inte bara bryr sig om kostnaden för de anställdas pension utan även arbetar för att maximera pensionskapitalet, säger LifePlans VD Karl Erlandzon, en av Sveriges få doktorer i pensionsekonomi.

LifePlans råd bygger på vetenskap och beprövad praxis, med 10 års egen forskning och vidareutveckling av beprövade metoder som används av världens största placeringsrådgivare. LifePlan har inga egna fonder och erhåller heller inga kick-backs eller provisioner från fond- eller försäkringsbolag. LifePlan kan därmed rekommendera de bästa placeringarna åt sina kunder, istället för att styras av sin egen lönsamhet. Det ger högre avkastning till kunderna och därmed högre pensioner.

- LifePlan är en uppstickare bland placeringsrådgivarna genom den provisionsfria ersättningsmodellen och vi är mycket stolta över att E.ON valt oss som rådgivare åt alla sina anställda. E.ON har sedan 2005 använt sig av Flexpays förmånsportal och tar nu ett steg till när Lifeplans verktyg integreras, säger Markus Kullendorff, VD Flexpay, ägare till LifePlan.

För mer information, vänligen kontakta:
Dr Karl Erlandzon, VD LifePlan AB
Mail: karl.erlandzon@lifeplan.se
Tel: 0739-795 597

Markus Kullendorff,VD Flexpay AB (ägare till LifePlan
Mail: markus.kullendorff@flexpay.se
Tel: 0704-330 696

Flexpay hjälper företag att synliggöra sina samlade förmåner och kompensationserbjudanden.Företaget har bland annat 18 av Sveriges 30 största företag som kunder och totalt använder hundratusentals anställda Flexpays system varje månad. Flexpay grundades 2004 och har idag över 140 anställda i Sverige, Danmark, Finland och Holland.

www.flexpay.se

Benify hjälper företag att administrera, utveckla och synliggöra sina samlade förmåner och kompensationserbjudanden. Företaget har bland annat 18 av Sveriges 30 största företag som kunder och totalt använder hundratusentals anställda Benifys system varje månad. Benify grundades 2004 och har idag över 300 anställda i nio Europeiska länder.

Marketing Requests
Marketing & Communication