2015-10-26 07:03Pressmeddelande

Hundratals förmåner & pensionsrådgivning till Kunskapsskolans alla medarbetare

Hundratals förmåner & pensionsrådgivning till Kunskapsskolans alla medarbetare

Från och med idag har alla Kunskapsskolans medarbetare tillgång till en förmånsportal. I portalen erbjuds hundratals förmåner runt om i Sverige. Däribland gymkort, ögonlaser och massage. Genom portalen ökar valmöjligheterna kring förmånerna då det befintliga utbudet breddas med en mängd nya erbjudanden. Införandet av portalen är en del i företagets kontinuerliga arbete för att vara en nytänkande arbetsgivare.

- För oss på Kunskapsskolan är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare. Därför har vi gått in i ett samarbete med Benify vars förmånslösningar kommer att gynna alla våra medarbetare, säger Torbjörn Bindekrans, vice VD på Kunskapsskolan.

I samband med införandet av portalen erbjuds även alla medarbetare pensionsrådgivning genom Benifys rådgivningstjänst Lifeplan. Detta innebär att de drygt 1 100 medarbetarna kommer få löpande rådgivning för hela sin samlade pension.

- Vi månar om våra anställda och vill självklart medverka till att alla får en bra pensionslösning. Därför är vi glada över att nu kunna erbjuda alla medarbetare en smidig och enkel pensionsrådgivning utan dolda avgifter eller provisioner, säger Torbjörn Bindekrans på Kunskapsskola.

Lifeplan är en digital rådgivningstjänst för medarbetarens samlade pension. Tjänsten är prisbelönt och äkta oberoende, helt fri från kick-backs och provisioner. Genom Lifeplan får varje enskild medarbetare skräddarsydda pensionsråd och löpande rådgivning därefter.

- Det senaste året har flera av Sveriges bästa arbetsgivare valt Lifeplan. Med Kunskapsskolan är vi nu uppe i över 100.000 medarbetare som alla får skräddarsydda råd från oss, säger Kalle Erlandzon, VD på Lifeplan.

Förmånsportalen som Kunskapsskolan inför administreras av Benify som är experter på allt som rör förmåner och ersättning. Idag har över 500.00 svenska medarbetare en förmånsportal genom Benify.

Benify hjälper företag att administrera, utveckla och synliggöra sina samlade förmåner och kompensationserbjudanden. Företaget har bland annat 18 av Sveriges 30 största företag som kunder och totalt använder hundratusentals anställda Benifys system varje månad. Benify grundades 2004 och har idag över 300 anställda i nio Europeiska länder.

Marketing Requests
Marketing & Communication