2017-11-16 13:47Pressmeddelande

Ny rapport: Så tycker Sveriges medarbetare om sitt förmånsutbud

null

Allt fler arbetsgivare använder förmåner som ett sätt att attrahera och motivera medarbetare. Men vad tycker Sveriges medarbetare om sina respektive förmånsutbud? Svaren finns nu att ta del av i ”Förmånsgapet”, baserad på Sveriges största förmånsundersökning.

Benify, branschledande inom kompensation och förmåner, lät under våren 2017 mer än 15 000 medarbetare från nio olika branscher svara på en omfattande undersökning om deras förmånsutbud; kommunikationen kring förmåner samt förmånernas förhållande till det upplevda arbetsgivarvarumärket. Genom att samla in svar från flera tusen av Benifys kunders medarbetare samt även ansvariga för kompensation och förmåner på arbetsplatsen – och genom att jämföra med data och statistik från förmånsportalen – gick det att utläsa trender i förmånsmarknaden och hur Sveriges medarbetare ser på sina förmåner.

Resultatet av Benifys förmånsundersökning finns nu att ta del av i rapporten ”Förmånsgapet”. Klicka här för att ladda ner rapporten.

Har du några frågor om rapporten? Hör av dig till marketing@benify.com

Benify är ett snabbt växande och oberoende HR-techföretag som hjälper företag världen över att attrahera och motivera medarbetare. Majoriteten av Sveriges största arbetsgivare använder sig av en förmånsportal från Benify för att synliggöra den totala kompensationen, erbjuda tusentals personalförmåner och för att minska administrationen. Genom vår molnbaserade lösning blir det enkelt för medarbetare att hantera sina förmåner och ta del av skräddarsydd information från arbetsgivaren – när som helst och var som helst. Benify finns idag i 30 länder och på 20 språk och har sitt huvudkontor i Stockholm.

www.benify.se

Benify hjälper företag att administrera, utveckla och synliggöra sina samlade förmåner och kompensationserbjudanden. Företaget har bland annat 18 av Sveriges 30 största företag som kunder och totalt använder hundratusentals anställda Benifys system varje månad. Benify grundades 2004 och har idag över 300 anställda i nio Europeiska länder.

Marketing Requests
Marketing & Communication