2019-12-18 09:05Pressmeddelande

Skoogskoncernen i Piteå lanserar förmånsportal från Benify

Köpcentret Småstaden. Bild från ETTELVA arkitekter.Köpcentret Småstaden. Bild från ETTELVA arkitekter.

Som ägare till bland annat köpcentrumet Småstaden och designhotellet KUST Hotell & Spa är Skoogs en välkänd institution i Piteå. För att ytterligare stärka sitt arbetsgivarvarumärke lanserar koncernen nu en förmånsportal från Benify, där samtliga anställda kan ta del av erbjudanden inom hälsa och livsstil, men också oberoende pensionsrådgivning från Benifys systerbolag Lifeplan.

Såhär förklarar Malin Wedin, marknads- och kommunikationsansvarig på Skoogs, bakgrunden till beslutet att lansera en Benify-portal för sina anställda:

De senaste åren har vi inom Skoogskoncernen vuxit kraftigt. Detta medför att vi fått många nya medarbetare inom ett stort geografiskt område. Den här lanseringen är ett led i att stärka sammanhållningen, underlätta kommunikation, synliggöra och kunna ge bra erbjudanden till våra anställda samt stärka vårt arbetsgivarvarumärke.

I sin nya portal kan Skoogs anställda bland annat nyttja sin friskvårdspeng, få pensionsråd från Lifeplan och ta del av Skoogs befintliga förmåner, liksom Benifys upphandlade lokala och rikstäckande förmånsutbud. Dessutom kan de anställda ta del av viktig information från sin arbetsgivare:

– I portalen kommer vi att kunna hantera personalhandböcker, policys, kollektivavtal och många andra saker som våra anställda lätt behöver kunna komma åt. På det sättet blir dessa dokument inte en skrivbordsprodukt utan mer levande, säger Malin Wedin.

På Benify ser man Skoogs lansering som en del av en större trend:

Vi är jätteglada att kunna välkomna Skoogs till Benify-familjen. Överlag ser vi ett växande intresse för våra tjänster hos arbetsgivare i norra Sverige just nu, säger Viktoria Stärner, kundansvarig på Benify.

I takt med att arbetsgivare på nya orter ansluter sig till Benifys portal växer också behovet av att lägga till fler leverantörer, berättar Viktoria Stärner:

Vi vill såklart kunna erbjuda ett brett utbud av lokala förmåner till alla som använder vår portal, även bortom storstadsregionerna. Därför har vi alltid en nära dialog med våra kundföretag så att vi tar in erbjudanden som personalen på orten verkligen efterfrågar. När en arbetsgivare ansluter sig i en ny stad kan det därför bli ett lyft för det lokala näringslivet också.

Om Skoogs:
Familjeföretaget Skoogs Handel AB i Piteå grundades på 1960-talet, och omfattar idag en rad verksamheter inom främst bränsle och fastigheter. I koncernen ingår till exempel köpcentrumet Småstaden och designhotellet KUST Hotell & Spa.

Kontakt Skoogs:
Malin Wedin, Ansvarig Marknad och kommunikation
malin.wedin@skoogs.se

Kontakt Benify:
Viktoria Stärner, Account Manager
viktoria.starner@benify.com
073 405 15 79

Benify är ett snabbväxande, oberoende techbolag inom HR som hjälper företag runt om i världen att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke genom att samla och synliggöra förmåner och kompensationserbjudanden. Genom en molnbaserad förmåns- och kompensationsplattform skapar Benify medarbetarengagemang hos mer än 1 500 företag. Plattformen hjälper medarbetare att få en samlad överblick över förmåner och ersättningar, vilket underlättar administrationen kopplat till arbetslivet, genom hela arbetslivet. Benify har huvudkontor i Stockholm och har hjälpt företag att stärka sitt strategiska HR-arbete sedan 2004. Benify har 400 medarbetare och är verksamma globalt. För mer information, besök www.benify.se