2019-01-29 08:41Pressmeddelande

Tieto-anställda får Benify-portal och Lifeplans pensionsråd

lifeplanTieto-anställda får Benify-portal och Lifeplans pensionsråd

Tieto sluter avtal med Benify om en ny förmånsportal för sina anställda. Via portalen får 2 700 medarbetare i Sverige tillgång till oberoende pensionsråd via Lifeplan, samt möjlighet till förmåner som löneväxling och gruppförsäkring.

Från och med mars 2019 kan 2 700 medarbetare hos Tieto i Sverige använda portalen för förmåner som löneväxling, gruppförsäkring och pensionsråd. Då arbetsgivaren bekostar tjänsten kan Lifeplan ge de anställda helt opartiska råd, grundade på vetenskap och individuella förutsättningar.

− Vi har tecknat en tjänst som ger våra medarbetare kontroll på förmåner och pensionskapital och som på allvar kan förbättra tiden under och efter arbetslivet. Lifeplans pensionstjänst kan tydligt åskådliggöra pensionen och ge råd utifrån individens förutsättningar, säger Sophie Exner, Head of HR Operations, Tieto Sweden.

Såhär förklarar Kalle Erlandzon, doktor i finansiell ekonomi samt grundare och VD för Lifeplan AB, den pensionsrådgivningstjänst han skapat:

− Våra råd baseras på en rad individuella faktorer, aktuell marknadsdata samt evidensbaserad forskning kring riskspridning och avgiftsoptimering. Till skillnad från många aktörer saknar vi egenintresse i de råd vi ger och kan därför fokusera på vad som är bäst för användaren.

Tieto är ett ledande mjukvaru- och tjänsteföretag i Norden, med totalt 15 000 anställda i nästan 20 länder och med huvudkontor i Esbo i Finland. Tietos mål är att omsätta möjligheterna i den datadrivna världen till livslångt värde för människor, företag och samhället i stort. Läs mer på www.tieto.com.

Lifeplan är Europas första och största digitala rådgivare inom pension, och ingår sedan 2012 i Benify-koncernen. Tjänsten är helt oberoende och baseras på världens främsta forskning inom livslångt sparande. Läs mer på www.lifeplan.se

Benify hjälper tusentals arbetsgivare att attrahera, engagera och behålla rätt kompetens med världens mest skräddarsydda medarbetarportal. Benify grundades i Sverige 2004 och har idag över en miljon användare världen över. Läs mer på www.benify.se

Kalle Erlandzon
VD och grundare av Lifeplan