2020-09-21 05:11Pressmeddelande

Benify lockar över Lars Frisk från Max Matthiessen

HR-techbolaget Benify flyttar fram sina positioner på pensions- och försäkringsområdet genom att rekrytera Lars Frisk som Head of Product P&I. Rollen är helt ny roll inom bolaget, och innebär ett helhetsansvar för utvecklingen av förmånsprodukter inom pension och försäkring, både inom Benify och den oberoende digitala pensionsrådgivaren Lifeplan.

Lars Frisk har lång erfarenhet från pensions- och försäkringsbranschen, och kommer senast från en roll som chef för marknads- och systemstöd hos försäkringsförmedlaren Max Matthiessen.

Benifys CPO Kjersti Thornéus kommenterar satsningen och den nya rekryteringen såhär:

– Vår mission är att göra pensions- och försäkringsförmåner begripliga för vanligt folk, så att de får verktygen de behöver för att kunna fatta bra beslut som gynnar deras framtida ekonomi. Därigenom ökar också värdet på en väldigt stor del av den totala kompensationen som arbetsgivare investerar i sina medarbetare. Lars breda erfarenhet från både startups och etablerade aktörer i branschen gör honom till helt rätt person att leda arbetet mot att uppnå vår mission.

Såhär säger Lars Frisk själv om sin nya roll hos Benify:

– Arbetsgivare är mer professionella som köpare idag, och efterfrågar en större tydlighet och transparens när det gäller rådgivnings- och förmedlingstjänster. Hur mycket betalar jag, vad får jag för pengarna, vilka incitament har olika parter? Som privatpersoner har vi också en förväntan på att kunna lösa hela kedjan digitalt i mobilen, från att få relevant information för att kunna ta rätt beslut till att kunna genomföra och följa transaktioner. Som oberoende techbolag med mer än en miljon användare bara i Sverige har Benify och Lifeplan unikt goda förutsättningar att göra analyser, bygga kommunikation och helt enkelt ge kunderna vad de förväntar sig och vill ha. Det är det som har lockat mig att ta det här steget.

Joakim Alm
Joakim Alm