2020-12-22 10:08Pressmeddelande

Anställda på AFRY erbjuds oberoende pensionsråd från Lifeplan

Lifeplan - pension med familjen

Ingenjörs- och designföretaget AFRY väljer att ge samtliga medarbetare i Sverige tillgång till oberoende digital pensionsrådgivning från Lifeplan. Medarbetarna når sin nya förmån via AFRYs skräddarsydda Benify-plattform, där de sedan tidigare kan ta del av företagsinformation och personalförmåner digitalt.

– Som anställd hos oss har du en tjänstepension i toppklass som vi nu kompletterar med en rådgivningstjänst för alla våra medarbetare i Sverige. Det är viktigt att med jämna mellanrum se över sina pensionsplaceringar. Tillsammans med Lifeplan kan vi erbjuda detta på ett enkelt sätt till våra anställda, säger Aishat Bislieva, HR-ansvarig för AFRY Sverige.

Beslutet innebär att AFRY blir den 210:e arbetsgivaren som tecknar avtal med Lifeplan under 2020.

– Intresset för oberoende pensionsrådgivning ökar bland dagens arbetsgivare, och vi är förstås glada och stolta över att kunna möta efterfrågan med en tjänst som baseras på prisbelönt forskning om långsiktigt sparande. Vi ser fram emot att få serva AFRYs medarbetare med goda pensionsråd framöver, säger Kalle Erlandzon, doktor i finansiell ekonomi och vd för Lifeplan.

Om AFRY
AFRY (tidigare ÅF Pöyry) är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning, som hjälper verksamheter att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Företaget grundades i Sverige 1895 och har idag ca 17 000 anställda globalt. Huvudkontoret ligger i Solna.

Om Lifeplan
Lifeplan är en oberoende och vetenskaplig tjänst för digital pensionsrådgivning som sammanställer och analyserar det totala pensionssparandet och tar fram placeringsråd för en optimal fondfördelning med hänsyn till avgifter, förväntad avkastning och individuella förutsättningar. Lifeplan bevakar sparandet över tid och informerar när innehavet behöver justeras. Mer än 300 000 anställda i Sverige har tillgång till Lifeplan via sin anställning. Sedan 2012 är Lifeplan en del av Benify-koncernen. Läs mer på lifeplan.se

Kalle Erlandzon
VD och grundare av Lifeplan